کیس فوق تخصصی درماتو لوژی وطب زیبایی

کیس فوق تخصصی درماتو لوژی وطب زیبایی.

203962 کد
https://telegram.me/joinchat/BURExzyiWi2D_iBtJWI0uA

کدام آنتی بیوتیک موضعی می تواند سبب درماتیت شود؟

خانم جوانی به علت یک راش بزرگ در پوست پایش مراجعه میکند . او میگوید که سه هفته قبل در این ناحیه دچار گزش یک حشره شده است . مادرش یک پماد آنتی بیوتیک روی ناحیه مالید و پس از آن این راش در پوستش ایجاد شد ؟ به تصویر نگاه کنید .تصویر کیس در
https://telegram.me/joinchat/BURExzyiWi2D_iBtJWI0uA
با پرسش پزشک از بیمار مشخص شد که این پماد حاوی سه آنتی بیوتیک مختلف از جمله نئو مایسن , باسیتراسین و پلی میکسین ) بوده است .
با توجه به آلرژن بودن بلقوه نئو مایسین به همکاران عزیر توصیه می شود که با توجه به این امر در تجویز این پماد به صورت انفرادی و یا در ترکیب با مواد دیگر در بیماران آلرژیک توجه بیشتری مبذول نمایند .
در قدم بعدی پماد تریامسینولون یک دهم درصد برای کاهش واکنش آلرژیک تجویز شد .
نکته بسیار مهم : تریامسینولون ممکن است در بازار ایران همراه با نئو مایسین و نیستاتین به صورت یک پماد ترکیبی باشد .که برای درمان عفونت قارچی پوست (کانیدیازیس) عرضه می شود . با نام triamcinolone NN . در بسیاری از موارد این اشتباه در تجویز سبب عود آلرژی پوستی می شود .
لذا نباید این ترکیب را تجویز نمود . در این کیس
تریامسینولون خالص مورد نظر می باشد . اطلا عات بیشتر در مورد کتابهای ما در سایت www.em-md.com هر هفته چند کیس فوق تخصصی در کانال ما معرفی خواهد شد . با ما باشید . https://telegram.me/joinchat/BURExzyiWi2D_iBtJWI0uA

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *