تجهیزات آتش نشانی ساختمان

به دلیل نبود تجهیزات آتش نشانی ساختمان اعلام و اطفا حریق در ساختمان‌های در حال ساخت و نبود جعبه آتش نشانی در آن‌، در صورت بروز حادثه آتش سوزی در این اماکن، خاموش کردن آتش چالش مهمی پیش خواهد آورد.

تجهیزات آتش نشانی ساختمان

تجهیزات آتش نشانی ساختمان

برای کاهش خسارت آتش سوزی و اطفا آن در همان مراحل اولیه نیاز است تا هر ساختمانی که در حال ساخت است از یکسری استانداردها و تجهیزات آتش نشانی ساختمان استفاده نماید.

در این مقاله سایت نارپوش منفرد آسیا به تشریح این موارد خواهیم پرداخت.

تجهیزات آتش نشانی چیست؟

تجهیزات آتش نشانی چیست؟ چگونه از این تجهیزات استفاده می شود؟ این سوالات نمونه ای از سوالاتی هستند که هر فرد در جامعه امروز به منظور حفظ ایمنی و سلامت خود باید بتواند به درستی به آن ها پاسخ دهد.

کپسول

تجهیزات آتش نشانی یا لوازم آتش نشانی وسایلی هستند که برای اطفاء حریق یا محافظت از کاربر در برابر آتش طراحی شده اند. به دلیل اهمیت ایمنی افراد در مقابل خطرات ناشی از آتش سوزی، شناخت و استفاده صحیح از تجهیزات آتش نشانی یا لوازم آتش نشانی استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

کاربرد لوازم آتش نشانی

اصلی ترین وظیفه لوازم آتش نشانی و تجهیزات آتش نشانی این است که از انها برای امداد رسانی، مهار آتش و نجات جان انسان ها در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی می باشد

اگر بخواهیم تجهیزات آتش نشانی را تقسیم کنیم می توانیم آن را به ۵ گروه اصلی مانیتور ، نازل ، دستگاه کف ساز ، شیرها و اتصالات تقسیم کنیم.این بخش توسط افراد متخصص و کار آزموده و با هدف تولید لوازم آتش نشانی با کیفیت راه اندازی شده است. نارپوش در امر مشاوره و ارائه خدمات در اینجاست تا به شما یاری برساند.

 

سیستم استند پایپ:

در ابتدا می‌بایست یک سیستم استند پایپ موقت یا دائم در یک ساختمان تحت ساخت طبق نظرات مقامات مسئول بر اساس الزامات فراهم شود.

همچنین رایزرهای این استند پایپ‌ ها باید مشخص و  قابل دسترس برای لوله‌های واحد حریق خارج از ساختمان در سطح خیابان باشند.

تجهیزات آتش نشانی ساختمان در سایت نارپوش منفرد آسیا.

 

لوله‌ها و ساپورت لوله‌ها:

بعد از آن به بحث لوله‌ها می پردازیم.

در نظر داشته باشید اندازه لوله‌ها، شیرهای شیلنگی، شیلنگ آتش نشانی، منبع آب و جرئیات دیگر ساختمان بر اساس استاندارد باشد.

تجهیزات آتش نشانی ساختمان

تجهیزات آتش نشانی ساختمان

علاوه بر آن باید برای رایزرهای هریک از طبقات ساپورت کافی در نظر گرفت.

 

شیرهای شیلنگی:

باید حداقل یک شیر شیلنگی در هر طبقه برایتجهیزات آتش نشانی ساختمان فراهم شود.

شیرهای شیلنگی در تمام اوقات بسته باشند و از آن‌ها در برابر آسیب‌های مختلف، حفاظت شود.

 

تامین لوله کشی سیستم:

در نظر بگیرید رایزرهای استند پایپ برای طبقات فوقانی امتداد یابند و در بالاترین نقطه به سرپوش مجهز شوند.

همچنین رایزرهای استند پایپ موقت تا تکمیل شدن رایزر استند پایپ جدید در سرویس باقی بمانند.

 

استفاده از پمپ‌های آتش نشانی:

وقتی ساخت یک ساختمان به ارتفاعی رسید که فشار شبکه آبرسانی عمومی کافی نباشد بایستی پمپ های آتش نشانی موقت یا دائم نصب شوند تا حفاظت را برای بالاترین سطح فراهم کنند.

 

حفاظت شیرهای شیلنگی و لوله های واحد حریق:

تجهیزات آتش نشانی ساختمان

تجهیزات آتش نشانی ساختمان

می‌بایستی درپوش‌ها و سرپوش‌های رزوه‌ای شیرهای شیلنگی و لوله‌های واحد حریق نصب شوند و از آن‌ها در مقابل آسیب فیزیکی محافظت شود.

 

شرکت نارپوش منفرد آسیا در تهران و به شماره 49494541 به ثبت رسیده است. این شرکت با بکارگیری تکنولوژی روز و با همکاری متخصصین داخلی در طراحی و اجرای سیستم های ایمنی و آتش نشانی و در زمینه های ذیل آماده ارائه مشاوره، طراحی، نصب و راه اندازی سیستم های اعلام و اطفاء حریق می باشد.

 

  • تهران ،میدان رازی خیابان هلال احمر ،ساختمان نگین رازی طبقه 2 واحد122

  • 021-55688450-5

  • naarpush@gmail.com